Machiavelli óta tudjuk, hogy a háborúhoz ez a három dolog kell és véletlenül pont erről a három dologról szól a kpop ipar is. Persze, a kettőnek semmi köze egymáshoz, de tegnap újabb cég állt be a kpop fangörlöket komplett idiótának nézők táborába.
Ha feltesszük a kérdés bármelyik kpop fannak, hogy melyik a leggátlástalanabb, legundorítóbb és legpénzéhesebb kiadó koreában, mindenki álmából felriasztva is rávágja, hogy SM Entertainment. Nos....mostantól már pár másodpercet gondolkozni kell a válasz előtt.
Melyik az a kiadó amelyikre igazak a következőek:
- Emberséges
- Mindenki jó fej
- Csak a tehettség számít
- Nem kötelező a plasztikai műtét
- Finom a kaja az étteremben
Gratulálok, igen a YG. Nos ez az a kiadó amelyik elirigyelte az SM-től azt a szemétséget, hogy ugyanazt az albumot adja el többször. Ohh persze, nem ugyanaz, minden hónapban 2-vel több zene van rajta, az meg persze külön véletlen, hogy kétfajta borítóval jön ki.
Szóval a YG, pontosan annyira hülyének nézi a VIP-t, amennyire az SM az EXO-L-t és a SONE-t. (Ha valaki nem emlékezne az SNSD - I got a boy albumát 10 féle -, az EXO - EXODUS albumát pedig 20 féle borítóval adta ki az SM.)
A YG-nál a cél nyilvánvaló (a profit maximalizáláson kívül) az egy év alatt eladott 1 millió albumot elérni, ami tavaly az EXO-nak sikerült.
Eddig a tény és most akkor nézzünk a dolgok mögé.
Tavaly a YG történelme legjobb évét zárta. Volt egy nagyon sikeres 2NE1 comeback-je, ahol megpróbálták a Girls' Generationtól elszedni az első számú lánycsapat címet (bár az SM mindent megtett, hogy ez sikerüljön, hiszen a valaha volt legrosszabbul megszervezett comeback-et kapta az SNSD) mégsem sikerült. Debütáltattak 3 csapatot (AKMU, WINNER, IKON), GD és Taeyang sikeresen szólózgatott.Mindezek tetejébe még begyüjtöttek 100 millió USD-t a Luis Vuitton-tól.
Ennek köszönhetően a YG értéke 700 millió USD fölé ment, és ezzel megelőzte a történelme legrosszabb, legbotrányosabb évét záró SM-et. Nyilván ezt az elsőséget most meg akarja tartani, viszont tisztán látszik, hogy az SM magasabb fokozatba kapcsolt. Gyakorlatilag kihasználva a mennyiségi fölényét, elkezdte letarolni a piacot. Ha valaki követi a music showkat, akkor láthattja, hogy idén nem volt olyan show hogy legalább egy de inkább két SM előadó ne promózótt volna. Ez pedig azt jelenti, hogy az SM-hez ömlik a pénz vagyis idén visszaveszik az elsőséget.
A YG-nál a 2NE1 jelenleg kiesett (CL amerikába debütált), így csak a Big Bang maradt, mint masszív, megbízható pénztermelő. Az AKMU csak digitalba erős, az IKON-nak 2697 fanja van, de a WINNER is csak 80 000-es eladást hozott össze tavaly. Hogy biztosra menjenek, a VIP-t masszívan le kell húzniuk. Szomorú, hogy már a hírhedten "legjobbfej" Entertaintment is idáig süllyedt. :(