Girl group power
2015. április 17. írta: Pzkpfw

Girl group power

Avagy, körlkrup pawö.

Érdekes események történtek tegnap a kpop világban, de kezdjük az elején. 2014 nyaráig, a debütáló fiúcsapatok domináltak (GOT7, Ikon, Uniq, Winner, JJCC stb), majd kb. a Mamamoo debütálásával, elindult a lánycsapatok korszaka. (Nem írom le, hogy Girls' Age mert, még valamelyik koreai PD-nek megtetszik és indít egy ilyen csapatot) :) Ennek az előszele, a már említett Mamamoo-n kívül, a MinX, a Laboum és a 4Ten. Utánuk pedig beindultak a nagyágyúk. A sort természetesen az SM kezdte, az akkor még 4 majd, azóta 5 tagosra bővült Red Velvettel és őket követte, az SM leányvállalatának lánycsapata, a Woolimos Lovelyz.

Az idei év hasonlóan folytatódott. A TS eredetileg nyárra beigért csapata, a Sonamoo januári indulását "a másik SM" vagyis, a Source Music csapata a GFriend követte. Ennek az együttesnek már a neve is érdekes, hiszen az eredeti nevük 여자친구 (jodzsacsingu), ami szó szerint barátnőt jelent, de valamiért az angol nevükben már csak a G betű maradt meg a Girl-ből.

Egy érdekesség, hogy miért is szenzációs ez a névválasztás. Pár napja jelent meg az M&D sub-unit videóklippje amiben Yerin játszotta Heechul szerelmét. Ezt persze meg is írták koreában, hogy a "Barátnő Yerin Heechul barátnője". Erre mindenki felkapta a fejét, hogy mivan....Heechul barátnője? Szóval mediaplayből jeles. Apropó...Heechul miért nem "családon belűlről" választott (egy Lovelyzos, vagy egy Red Velvetes) lányt a klippbe? 

Innentől kezdenek érdekessé válni az események. A koreai média ugyanis felfigyelt arra, hogy a GFriend, a debütáló Girls' Generation-höz kisértetiesen hasonlító koncepttel jött ki. Ártatlan fiatal lányok, az Into the new world-öt idéző ritmus és koreó, Jessica arca (SinB) és még a kiadó rövidítése is ugyanaz (SM).

sica-sinb.jpg

Ez nem ugyanaz a lány. Balra SinB jobbra Jessica

Alapból erre mindenki legyint. Ugyan, nugu kiadó nugu csapata. Majd eltünnek, ahogy a többi kis kiadó csapatai......de nem! A GFriend 3 hónapig promóciózott a music showkban (új csapatok általában 2-3 hetet szoktak kapni), debüt után 2 hónappal megjelentek a Running Man-ben és rá egy hónapra (konkrétan tegnap) a Weekly Idolban. Normál esetben 2-3 évet várnak erre a frissdebütös csapatok.

Yerin a Running Man-ben. Ez a 2 perc elég volt, hogy mindenki megkedvelje őt.

Két hete megvolt az első magazin fotózásuk, múlt héten az első reklám szerződésük, pár napja kijött az első OST-jük és tegnapelőtt indult a saját reality műsoruk. Gyakorlatilag megcsinálták mindazt 3 hónap alatt, amihez másoknak 2 év kellett. 

Girls' Generation - Into the new world

Gfriend - Glass Bead

Eddig a pillanatig az összes kiadó managementje ugyanazt csinálta. Debüt -> fél év -> Comeback -> magazinfotózás, talán egy reklám, néhány fellépés -> fél év -> Comeback ....stb. Ültek szépen a langyos vízben és elvoltak.

A TS kapcsolt először, hogy új szelek fújnak és vette fel a kesztyűt. A promóciót épphogy befejező Sonamoo-t visszaküldték a music showkba egy új dallal, ami nem egy repackage albumról volt, hanem még a debüt albumról egy másik zeneszám. Ez az úgynevezett follow-up promóció. A Lovelyz-t is gyorsan visszazavarta a Woolim. Még fél év sem telt el a debüt óta és kiadtak egy repackage albumot!  Deeee azt rookie-k nem szoktak! Némi kapkodást éreztem ekkor. Egyszerűen lépni kellett, mert a GFriend pont azt csinálta amit a Woolimnak kellett volna. A "harcba" gyorsan a Cube is bekapcsolodott, mielőtt a friss lánycsapatok lenyúlják a teljes fanbaset. Így debütáltatták a CLC-t. Nem tudom, hogy a Source Music mögött kik vannak, hogy mennyi penzük és milyen ismerettségük van, de vérprofik. Lee SooMan helyében én megjelennék náluk egy bőrönd pénzzel, és közölném velük, hogy nem érdekel kik vagytok, honnan jöttetek, de hétfő reggeltől nálam dolgoztok. :) Közösségi médián egyre többet látni, hogy mindenki azt szeretné, hogy a Source Music menedzselje az idolját.

És hogy mi tortént tegnap......hát a Cube és a Woolim is bejelentette, hogy a CLC és a Lovelyz is meghosszabbítja a promócióját egy másik zenével, de ugyanarról az albumról. A Lovelyz a Joyland-el, aminek rövidített, másfél perces verziójával már promóztak a comeback héten.  Ez sem jellemző, inkább kapkodásnak tűnik és azt bizonyítja, hogy kiéleződött a verseny. Nyilt titok, hogy a Girls' Generation már csak egy koreai albumot fog kiadni. Utánuk marad egy hatalmas űr és a 250 000 Sowon-nak új csapatot kell keresni.

Úgytünik, hogy ez a folyamat tovább fokozódik. Még most jön a WM Entertainment a JYP és a DSP lánycsapata, azonkívül a YG is ígért nekünk egy lánycsapatot......igaz 3 éve. 

Bele kell húzni mindenkinek. Májusban Gfriend comeback! 

És akkor néhány Daum Fancafe számadat:

Lovelyz: 26857
Mamamoo: 10069
GFriend: 6688
Sonamoo: 4354
CLC: 3985
Laboum: 3447
4TEN: 1153
MinX: 1064

Kiváncsian várom az elkövetkező hónapokat, hogy vajon sikeres lesz- e, a Source Music stratégiája? Vajon, képesek lesznek tartósan felkavarni az állóvizet? Vagy bejön a papirforma, és a nagyobb entertainment-ek erőből lenyomják őket?

A bejegyzés trackback címe:

https://ottoke.blog.hu/api/trackback/id/tr657373500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása